Zde můžete vkládat své dotazy související s činností městské části Praha 4 a Úřadu městské části Praha 4. Pro vložení dotazu tazatelem není třeba se registrovat ani přihlašovat, nový dotaz můžete položit přímo pomocí formuláře. Vaše dotazy jsou zpravidla zveřejněny (včetně jména a předmětu dotazu) po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 4 nebo voleným zástupcem samosprávy (řešitelem, řešiteli). Zodpovězeny jsou jen jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům.

Některé dotazy jsou řešitelem (řešiteli) zodpovídány přímo, a to na e-mailovou adresu uvedenou tazatelem při vložení dotazu. Následně se zde tedy otázka a odpověď nemusí zobrazit. Je plně na řešiteli(lích), jakou formu odpovědi (nebo jejich kombinaci) zvolí. Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu .

Vyplněním povinných polí formuláře (jméno, předmět, e-mail, otázka) a jeho odesláním vyslovuje tazatel souhlas s jejich zpracováním a archivací ze strany MČ Praha 4 a s jejich využitím k další komunikaci mezi tazatelem a řešitelem (řešiteli).

 


Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*  
*  
*    
 
*  


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Ošetřovné pro OSVČ (Kateřina Světlíková 24.03.2020 21:22) – Živnostenský úřad
    Dobrý den,
    Chtěla bych se zeptat, kde bude ke stažení formulář pro Ošetřovné OSVČ. Co bude potřeba všechno dodat a jakým způsobem bude možné žádost doručit? Moc děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 25.03.2020 22:39)
      Dobrý den,
      v současné době nemá zdejší živnostenský odbor k dispozici žádnou metodiku, informace či formuláře pro přijímání žádostí o ošetřovné pro OSVČ. Z tohoto důvodu tyto žádosti zatím nepřijímáme. Po obdržení vzoru formuláře a příslušných pokynů z Ministerstva obchodu a průmyslu budou tyto informace zveřejněny na webových stránkách www.praha4.cz.
      S pozdravem
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: dovoz a distribuce tabáku (LC 23.03.2020 15:17) – Živnostenský úřad
    Dobrý den, dovoluji si požádat o informaci, pod jakou živnost spadá dovoz a prodej, distribuce (včetně i-net obchodu) bezdýmného žvýkacího tabáku? Předem velice děkuji za odpověď,přeji hezký den, s pozdravem LC
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 25.03.2020 22:33)
      Dobrý den,
      v současné době není v ČR omezena distribuce a prodeje bezdýmného žvýkacího tabáku, podmínky jsou stejné jako obyčejný tabák určený ke kouření (Český zákon č. 379/2005 Sb. o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů uvádí žvýkací tabák i šňupací tabák na roveň tabákovým výrobkům určeným ke kouření, pokud jde o omezení prodeje - kupř. nesmí být prodáván osobám mladším 18 let; stejně je to se zatížením spotřební daní). K obchodování Vám postačí živnost volná „Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“ obor č. 48 Velkoobchod a maloobchod.
      S pozdravem
      Robert Martišek
      vedoucí oddělení živností a koncesí
      Živnostenský odbor
  • Otázka: POZASTAVENÍ ŽIVNOSTI (Klára 23.03.2020 14:36) – Živnostenský úřad
    Dobrý den, potřebuji pozastavit živnost, ale jsem v karanténě a nechci nikam chodit po úřadech. Mohu požádat o pozastavení elektronicky a zároveň požádat, abyste vyrozuměli i ČSSZ a zdravotní pojišťovnu ? Velmi dekuji za odpověď, Klára
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 25.03.2020 22:31)
      Dobrý den,
      pokud hodláte přerušit živnostenské oprávnění, je nutné vyplnit změnový list a doručit ho na jakýkoliv živnostenský úřad v ČR. Jelikož v současné době nelze žádosti ( jakékoliv) vyřizovat osobně s pracovníkem živnostenského úřadu, nemůže pracovník tohoto odboru příslušný formulář vyplnit elektronicky a následně přeposlat Finančnímu úřadu, Správě sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovně. Pokud podnikatel i přes toto upozornění trvá na tom, aby živnostenský úřad zahájení či jinou změnu ohlásil těmto úřadům, provedeme předání, ale je to bez záruky. Z tohoto důvodu každému podnikateli doporučujeme ověřit si u těchto orgánů, zda naše oznámení bylo doručeno.
      S pozdravem
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: Zřízení eobčanky (Adéla Malá 25.03.2020 8:34) – Občanské průkazy, cestovní pasy a evidence obyvatel
    Dobrý den, je nějak možné zjistit, zda jsem si při zřizování občanky zřídila i eobcanku? Ráda bych ji využila ke zřízení datové schránky, abych mohla podat danové přiznání a žádost o rodičák online. Případně, pokud jsem si nezřídila eobčanku při převzetí občanky, lze si ji aktivovat i jinak než tím, že v současné situaci půjdu na úřad? Odklidili jsme se do izolace na chalupu s dvěma dětma a jet do prahy na úřad mi přijde zbytečné. Předem díky moc za odpověď, Adéla
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 25.03.2020 13:45)
      Dobrý den paní Malá,
      od 1. 7. 2018 jsou vydávány občanské průkazy s kontaktním elektronickým čipem (tedy E-OP), při vyzvednutí OP je nutné zadat bezpečnostní osobní kód (BOK) a dále je možné zadat osobní identifikační kód )IOK) a deblokační osobní kód (DOK) tím je čip aktivován a připraven k používání.
      Toto zadání kódů je možné kdykoliv později po celou dobu platnosti OP tedy nemusí se zadávat vždy při vyzvednutí OP. Zadání těchto kódů (aktivace čipu) lze pouze osobně na kterémkoliv obecním úřadě s rozšířenou působností.
      Ve Vašem případě, pokud jste tyto kódy při převzetí nezadávala je možné je zadat, ale pouze osobně, zkuste se tedy domluvit s nejbližším úřadem, který máte poblíž.
      Dále jen upozorňuji, že k používání E-OP bude ještě potřeba čtečka čipových karet a aplikace E-OP, více info na https://portal.gov.cz/eobcanka/nejcastejsi-dotazy
      V případě dotazů mne neváhejte kontaktovat!
      S pozdravem
      PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL.M. et LL.M.
      vedoucí oddělení právního odbor správních agend
  • Otázka: Realitní činnost. - vázaná živnost (Vlasta Šťovíčková 23.03.2020 10:32) – Živnostenský úřad
    Dobrý den, úpravou realitního zákona vznikla z volné živnosti Realitní činnost vázaná. Mám nyní ŽL na tuto činnost a potřebuji změnit na vázanou, mám trvalé bydliště na P4. Musím osobně k Vám na ŽR, nebo to lze provést korespondenčně na základě odeslání formuláře. Řeším to vzhledem k situaci s karanténou. Děkuji za zodpovězení dotazu a přeji pěkný den. VŠ
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 24.03.2020 18:01)
      Dobrý den,
      pokud máte živnostenské oprávnění na realitní činnost a hodláte požádat o vázanou živnost realitní zprostředkovatel, máte povinnost do 6 měsíců od účinnosti zákona č.39/2020 Sb., o realitním zprostředkování, požádat o tuto živnost a doložit požadovanou odbornou způsobilost. Termín na požádání a doložení těchto dokladů je 7. 9. 2020.
      S ohledem na stávající omezení a urgentní vyřizování agend živnostenským úřadem, Vám doporučuji splnění povinnosti odložit na pozdější dobu. Právo podnikat v realitní činnosti Vám stále trvá.
      Děkuji za pochopení
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: COVID-19 / úklid pěší zóny sídliště Krč (Jana Müllerová 22.03.2020 21:41) – Životní prostředí, úklid a čistota
    Dobrý den, obracím se na Vás s tímto dotazem:
    všichni v současné době nosíme roušky, jdeme do prodejny Lídl, nebo Albert pěší zónou,na sídlišti Krč, kde nejezdí motorová vozidla.Tato pěší zóna je znečištěná, polámané větvičky stromů na okraji cesty, po obou stranách. Pokud fouká vítr,/fouká stále/ vzduch je zvířen a tak nečistotu dýcháme i přes roušku. Stačilo by tuto pěší zónu cíleně vyčistit sběrným vozem a vystříkat cisternou a to od Lídlu nahoře až po zastávku 150 Zálesí.Sníh žádný nebyl, tak by bylo potřeba úklidem této hlavní pěší zóny,jako prevencí před následky COVID-19.

    Jedná se o tyto pozemky:2869/217,2869/191,
    2869/188,2869/183,2869/256.

    Děkuji, Müllerová Jana
    • Odpověď: (David David Záruba, vedoucí odd. správců oblastí OŽPAD 23.03.2020 8:38)

      Dobrý den, Váš podnět prověříme a případný bioodpad z pěší zóny neprodleně vysbíráme.

      Děkuji Vám
  • Otázka: Odklada se zapis do 1. trid 2020/21 ? (Zuzana Vesela 18.03.2020 19:46) – Školství a vzdělání
    Dobry den,odklada se vzhledem k epidemii zapis do 1.trid na rok 2020/21? Dekuji a zdravim
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 22.03.2020 0:04)
      Vážená paní Veselá,
      zápisy k povinné školní docházce proběhnou v souladu s právními předpisy, ale s upuštěním od některých tradičních postupů. Předpokládáme tedy zachování již stanovených termínů zápisu.
      O podrobnostech zápisu budeme s řediteli základních škol jednat příští týden. Doporučujeme proto sledovat webové stránky škol a MČ Praha 4.
      Podrobné aktuální informace MŠMT o organizaci zápisu naleznete na http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/opatreni-k-zapisum-do-zs-pro-skolni-rok-2020-2021
      S pozdravem
      Gabriela Michalicová
      vedoucí organizačně – metodického oddělení
      odbor školství, prevence a rodinné politiky
  • Otázka: Dobrý den (Petr Tosnar 19.03.2020 12:21) – Živnostenský úřad
    Dobrý den. Mám živnostenský list IČO 71383654 Marketing, reklama. V této činnosti dělám Průzkumy trhu a veřejného mínění. Kde se stykam se stovkami lidí za den abych s nimi udělal pruzkumovich anketu. Což v této situaci není možné. Potřebuji poslat zprávu do banky aby mi umožnili snížení splátek na hypoteku. Ovšem nevím kde takový dokument sehnat. Děkuju moc za pomoc. Petr Tošnar
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 21.03.2020 23:57)
      Dobrý den,
      živnostenský úřad má k dispozici pouze formuláře, které slouží pro řízení na živnostenském úřadě. Nevíme o jaký dokument se jedná, na základě kterého banky snižují splátky na hypotéky.
      Pokud by to byla informace (dokument), že máte přerušené živnostenské podnikání, pak můžete na jakémkoliv živnostenském úřadu v ČR ohlásit změnu - přerušení živnosti a to prostřednictvím změnového listu.
      Tento formulář a více informací naleznete na www.praha4.cz .
      S pozdravem
      Ing. PavlaMelšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: Novák (Jan 20.03.2020 8:48) – Občanské průkazy, cestovní pasy a evidence obyvatel
    Dobrý den, pátek 13. března 2020 mi byla v hospodě před 20. hodinou ukradena peněženka s doklady, bohužel i s OP. Zjistil jsem to při placení. Opravdu černý pátek. Jsem povinen to neprodleně oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností. Poradíte mi prosím email na který to mohu provézt? Popřípadě jak a kde?
    Děkuji - Jan Novák
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 21.03.2020 23:50)
      Dobrý den,
      ohlášení ztráty/odcizení občanského průkazu lze provést pouze osobně, nikoliv telefonicky ani prostřednictvím e-mailu. Ztrátu občanského průkazu lze nahlásit na jakémkoliv úřadu obce s rozšířenou působností (v Praze úřady městských částí Praha 1-22). Odcizení také na výše zmíněných úřadech, ale navíc též na Policii ČR.
      V případ návštěvy našeho úřadu bych Vás rád upozornil na omezené úřední hodiny v důsledku opatření Vlády ČR. ÚMČ Praha 4 má úřední hodiny Po 9:00-12:00 a St 14:00-17:00.
      V případě návštěvy jiného úřadu doporučuji ověřit si nejdříve úřední hodiny pro veřejnost na jejich stránkách.
      Poslední možností je pak pracoviště MVČR na Pražského povstání (Po+St 9:00-12:00), kde si zároveň můžete také požádat o nový občanský průkaz, ale pouze pokud ho budete chtít vyhotovit ve zkrácené lhůtě (5 pracovních dní nebo do 24 hodin).
      V případě jakýchkoliv dotazů se můžete obrátit na naši informační linku 261 192 659.
      S pozdravem a přáním příjemného dne
      Ing. Martin Anděra
      vedoucí odboru správních agend
  • Otázka: Preruseni zivnosti v dusledku KOVID19 (Monika Koldova 17.03.2020 22:48) – Živnostenský úřad
    Dobry den,
    V dusledku existence Kovid19 a vyhlasene karanteny.mi je znemozneno podnikat. Chci se zeptat zda fungujete,protoze potrebuji vyplnit zmenovy formular. Nebo prosim o radu jak postupovat.
    Dekuji
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 18.03.2020 18:48)
      Dobrý den,
      pokud hodláte přerušit živnostenské podnikání, je nutné vyplnit změnový list a doručit ho jakémukoliv živnostenskému úřadu v ČR. Tento formulář a více informací naleznete na našich stránkách na odkazech ZDE a ZDE. Formulář můžete poslat poštou, do datové schránky nebo do podatelny. Osobní vyřízení na zdejším živnostenském odboru není možné.
      S pozdravem
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského


Vytisknout