Pozor na změnu dopravního značení v okolí Barrandovského mostu
Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) ve spolupráci se zhotovitelem společností PORR zahájí v pondělí 19. srpna čtvrtou etapu rekonstrukce Barrandovského mostu. V sobotu 17. srpna 2024 od 13 hodin bude v souvislosti s touto etapou probíhat úprava dopravního omezení, která značně ovlivní zejména řidiče jedoucí z Jižní spojky na Smíchov a při nájezdu z Modřanské. V těchto úsecích je možné očekávat tvorbu kolon, zejména v době dopravních špiček.
Přesun dopravního omezení je součástí plánovaného postupu prací a je nezbytný pro komplexní dokončení opravy celého mostu. V rámci čtvrté etapy rekonstrukce dojde k přesunu stavebních prací ze severní poloviny na jižní polovinu Barrandovského mostu.
Dopravním omezení v průběhu přestavby dopravního značení v termínu od soboty 17. srpna od 13 hodin do neděle 18. srpna 2024 do 12 hodin:
• Směr Praha 5: od 17. srpna bude z důvodu přestavby dopravního značení a zábran omezen provoz na severním mostě směrem do Prahy 5 do jednoho jízdního pruhu.
• Nájezd z Modřanské ulice: nájezd na Barrandovský most z Modřanské ulice bude omezen značkou STOP.
• Směr Praha 4 a protisměrný jízdní pruhy: Jízdní pruh od Jižní spojky vedený v protisměru po jižním mostě zůstává bez omezení, stejně jako provoz do Prahy 4.
Důležité upozornění: TSK žádá řidiče o zvýšenou opatrnost a respektování dočasného dopravního značení. Doporučuje sledovat aktuální dopravní informace a plánovat své cesty s dostatečným předstihem.
Hlavní práce 4. etapy začnou 19. srpna 2024
Dopravní režim ve 4. etapě bude velmi podobný režimu ve třetí etapě. V každém směru budou místo původních čtyř pruhů k dispozici pouze tři, z nichž jeden z pruhů od Jižní spojky na Smíchov bude převeden do protisměru na již opravenou jižní polovinu Barrandovského mostu.
Největším omezením zůstává úplné uzavření nájezdu na most od ulice Strakonická, který byl uzavřen i v 1. a 3. etapě. Na most tak nebude možné tímto směrem najet, ale variant náhradní trasy je několik:
Jednou z nich je vratná rampa, která vznikla u Lihovaru a využívala se i v předchozích etapách. Řidiči jedoucí z Chuchle na Barrandovský most pojedou nejdříve rovně pod Barrandovským mostem ke křižovatce u Lihovaru a těsně před ní se otočí po rampě zpět do směru přes Vltavu.
Pro vzdálenější cíle doporučuje TSK využít především část Pražského okruhu, sjezdem Písnice dojet až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra.
V rámci 4. etapy rekonstrukce Barrandovského mostu dojde kromě samotné přípravy prací i ke vzájemné koordinaci s omezením na Pražském okruhu (D0). Zástupci Prahy a TSK ujišťují, že průběžně komunikují a koordinují postup i dopravní opatření s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a Ministerstvem dopravy České republiky. Stejně tak tomu bylo i v případě očekávaného souběhu akcí rekonstrukce Barrandovského mostu a rekonstrukce části Pražského okruhu (D0) u Lochkova.
V rámci dopravně-inženýrského prověření byla kolize obou akcí podle informací z TSK posouzena za pomocí dopravních modelů a nebyly shledány žádné zásadní negativní vlivy mezi těmito dopravními omezeními. V souběhu akcí lze očekávat zvýšený výskyt kolon a stresových situací působících na dotčené řidiče, a to ve zdánlivé vzájemné provázanosti nadřazené komunikační sítě. Akce se však z hlediska objízdných tras navzájem nevylučují. Rekonstruovaná část Pražského okruhu není značenou objízdnou trasou.