Žákovský projekt iDys ze ZŠ Ohradní chce vykročit do světa pomáhat dětem s poruchami učení

iDys

Téměř půl roku pracuje tým šesti žáků ZŠ Ohradní v projektu Innovative iKid, kde jako jeden z finálových týmů tvoří svůj vlastní startup pod vedením ředitelky Evy Smažíkové a mentora z prostředí bysnysu Ondřeje Synovce.

Na samém počátku projektu tým žáků generoval vlastní nápad, vybral produkt, který začal realizovat, prozkoumal trh, vytvořil si vlastní obchodní značku a nyní tvoří prototyp.
„Nápad byl jasný hned, chtěli jsme pomoct žákům se specifickými poruchami učení (SPU), kteří mají problémy ve výuce a protože jsou mezi nimi i naši dobří kamarádi, měli jsme velkou motivaci,“ říká Martin, který je v týmu hlavním ajťákem.

Produktem je webová aplikace plná učebních pomůcek, které jsou přizpůsobeny přáním a potřebám spolužáků s SPU.

iDys„Pomůcky budou žáci využívat přímo při hodině, ale i při domácí přípravě. Mohou si je vytisknout, nebo použít přímo v aplikaci na PC nebo na telefonu. To by se jim mělo líbit,“ myslí si Terka.
„Vytvořili jsme velkou anketu, ve které jsme oslovili všechny žáky s SPU, kteří do naší školy chodí. Tak jsme získali důležité informace, grafy, náměty, jak by měly být pomůcky graficky upravené, v jakých předmětech je nejvíce potřebují, jak je budou používat,“ popisuje Ríša. „Museli jsme prozkoumat trh, jestli náhodou náš nápad už neexistuje. Zjistili jsme, že je na trhu velké množství učebních pomůcek, ale žádné nejsou tak přehledné, jednoduché a šité přímo na míru žákům s SPU,“ vysvětluje Majda.

Vytvořili si vlastní obchodní značku s názvem iDys. Lehce zapamatovatelná a výstižná.

V současné době tvoří spolu s mentorem prototyp webové aplikace. Každá pomůcka má svého garanta, pedagoga školy, odborníka, který odpovídá za správnost a kvalitu provedení. Na nabídce pomůcek v aplikaci se hodně podílejí sami žáci s SPU a paní učitelky, speciální pedagogové školy, dávají typy, co do výuky potřebují, nebo pomůcku mají vyrobenou, ale ne v počítačové podobě.
„Přestože mají žáci předvést svůj prototyp, jak by měl v budoucnu fungovat, až 11. června 2019 na finále, iDys se již rozjíždí a i kdyby nevyhrál, bude i tak sloužit již od září 2019 všem žákům. Dokonce je tým připraven jít představit iDys do pedagogicko-psychologické poradny, kde by se mohla aplikace nabízet žákům, kteří do poradny kvůli SPU chodí. Možná se jednou iDys dostane po celé ČR a budou ho používat nejen žáci s SPU. Jsem na celý tým velmi pyšná, po celou dobu práce na tomto projektu se mění před očima jejich náhled na podnikání, svět IT a oni samotní jsou zodpovědnější, akčnější, zvídavější a z toho mám velkou radost,“ dodává Eva Smažíková, ředitelka školy.

A tak držte týmu ZŠ Ohradní 11. 6. 2019 palce!!!

Výhra stojí za to. Vítězný tým poletí do irského Dublinu do sídla Google a Facebooku představit svůj vítězný projekt.
„Už jsme vyhráli tím, že jsme se potkali s tak skvělým a zajímavým mentorem Ondrou, který nás učí spoustu věcí z podnikání a hodně nás inspiruje,“ chválí spolupráci Tereza. „A také tím, že díky iDys pomůžeme svým spolužákům a kamarádům,“ dodává závěrem Dan.





Zveřejněno: 27.05.2019 – Vít Drbal
Vytisknout