Po zprovoznění nového mostu chceme zvýšit cestovní komfort mezi oběma břehy Vltavy
Městská část Praha 4 požaduje, aby po zprovoznění Dvoreckého mostu v příštím roce došlo k výraznému posílení a doplnění přepravní kapacity na trase Smíchovské nádraží – Dvorce – Budějovická. Spojení ze Smíchova do východních částí hlavního města totiž nabízí velký potenciál a atraktivitu pro velký počet Pražanů, kteří využívají ke svým cestám městskou hromadnou dopravu.„Linky MHD začnou využívat novou spojnici, což nabízí značný potenciál pro přepravní kapacity nově vedených linek nejen pro přiléhající oblasti městské části, ale také pro sousední městské části, kam tyto linky pokračují,“ uvedl
radní pro dopravu Jaroslav Míth (ODS).
„Aby mohl být plně využit potenciál nového propojení, je třeba jeho využití vhodně rozdělit mezi autobusové a tramvajové kapacity. Toto řešení bude výhodné nejen pro obyvatele Prahy 4, ale i dalších městských částí.“ Zprovoznění Dvoreckého mostu může velmi přitížit dosavadní autobusové lince 118, která zajišťuje přepravu cestujících na tangentě Smíchovské nádraží (metro B) – Dvorce (páteřní tramvajová trasa) - Budějovická (metro C) a která je už dnes zejména v dopravní špičce využita nad rámec její přepravní kapacity. V oblasti Podolí a Dvorců v Praze 4 se do těchto spojů nedá po značnou část pracovního dne pro její přeplněnost nastoupit a pro místní obyvatele částečně tak tato linka ztrácí dopravní význam.
Zprovoznění Dvoreckého mostu přitom významně zrychlí a zkvalitní, mj. dodržováním jízdního řádu, provoz linky 118, a tím se ještě dále významně zvýší atraktivita tohoto spojení mezi oběma břehy Vltavy. A tak dojde k jejímu dalšímu kapacitnímu přitížení.
Je zřejmé, že zrychlení a zkvalitnění spojení ze Smíchovské strany do Prahy 4 vytvoří nové atraktivní dopravní vazby do dalších destinací za přepravním uzlem Budějovická, které zasahují i přilehlé městské části, a nahradí tak doposud využívané spojení přes centrum města. To povede k dalšímu zvýšení počtu cestujících z těchto lokalit.
Rada městské části Praha 4 proto požádala hlavní město, aby toto navýšení přepravní kapacity na trase Smíchovské nádraží – Dvorce - Budějovická bylo realizováno přednostně přesměrováním některé ze současných páteřních linek MHD obsluhujících lokality i za Prahou 4, například autobusových linek 124 a 193, případně linkou 188, než dalším navýšením přepravní kapacity autobusové linky 118.
„Tím dojde ke zpřístupnění přímé přepravní trasy nejen pro obyvatele Prahy 4 ale i dalších městských částí, kteří tak budou moci po zprovoznění Dvoreckého mostu nově využít atraktivnější a pestřejší nabídku linkového vedení hromadné dopravy,“ uvedl dále radní Míth.
Důležité přitom je, aby pro přepravní vazby z jižních částí Prahy byla využita především kapacita dosavadní tramvajové sítě, která se jejím prodlužováním směrem do Nových Dvorů nabízí. Autobusové kapacity musí být naopak přednostně využity ve směru východ- západ, kde tramvajová síť vznikne mnohem později.