Metro D je poprvé propojeno s trasou C


První úsek pražského metra na budované čtvrté trase D má za sebou další milník. Stavařům se jej v pátek 4. října 2024 kolem poledního podařilo definitivně propojit s trasou C.

První úsek pražského metra na budované čtvrté trase D má za sebou další milník. Stavařům se jej dnes podařilo definitivně propojit s trasou C. Tímto krokem byly zároveň dokončeny veškeré ražby v mezistaničním úseku. Dál se bude razit už jenom v samotných stanicích Pankrác D a Olbrachtova. Stavba prvního úseku metra D probíhá už zhruba 30 měsíců.

„Dnešní den byl spíše symbolický, když po celém půlstoletí došlo k napojení plánované odbočky na novou trasu. Doufám, že průtahy způsobené odvoláními v soutěži na další trasu na Nové Dvory budou v brzké době vyřešeny a my se brzy dočkáme i fotek od Nemocnice Krč,“ uvedl radní pro dopravu Jaroslav Míth (ODS).

Nově proražený spojovací tunel, dlouhý 468 metrů, bude sloužit pro obsluhu a servisní jízdy na trase D, než bude dokončeno depo v Písnici. Do té doby budou soupravy metra D vypravovány z depa Kačerov.

V nadcházejících měsících budou probíhat práce především v samotných stanicích Pankrác D a Olbrachtova. Na Pankráci je již vyraženo 55 % celkového objemu ražeb a dokončeny jsou eskalátorové tunely do OC Arkády a k budově Gemini. Na stanici Olbrachtova bylo ke konci září dokončeno 76 % ražeb, včetně obou staničních tunelů.

Prodloužení tramvajové tratě a uzavření stanice Pankrác C

Současně probíhají práce na prodloužení tramvajové trati v oblasti Pankráce. Dopravní podnik hlavního města Prahy předpokládá, že nová trať bude zprovozněna v prosinci letošního roku. Na začátku ledna 2025 pak bude následovat zhruba roční uzavření stanice Pankrác C kvůli budování přestupu s déčkem a její rekonstrukci. Stanice bude pro cestující uzavřena, vlaky metra ji budou pouze projíždět. Jako náhradní doprava budou pro místní obyvatele a návštěvníky oblasti sloužit tramvajové spoje.

První úsek pražského metra na budované čtvrté trase D má za sebou další milník. Stavařům se jej v pátek 4. října 2024 kolem poledního podařilo definitivně propojit s trasou C.První úsek pražského metra na budované čtvrté trase D má za sebou další milník. Stavařům se jej v pátek 4. října 2024 kolem poledního podařilo definitivně propojit s trasou C.První úsek pražského metra na budované čtvrté trase D má za sebou další milník. Stavařům se jej v pátek 4. října 2024 kolem poledního podařilo definitivně propojit s trasou C.
Zleva: radní Míth za prorážkou u trasy C, větrací šachta kousek od pošty
a ukázka finálně vybetonovaného jednokolejného tunelu na trase D.


Na odkazu ZDE připravujeme menší fotogalerii z dnešního dne.

První úsek pražského metra na budované čtvrté trase D má za sebou další milník. Stavařům se jej v pátek 4. října 2024 kolem poledního podařilo definitivně propojit s trasou C.
Hlavní "díra" do podzemí při ulici Na Strži má průměr zhruba 24 metrů a hloubku cca 34 metrů.



Zveřejněno: 04.10.2024 – Vít Drbal
Vytisknout