Skočit na obsah
MĚSTSKÁ ČÁST
Praha 4 proti koronaviru
Zprávy z Prahy 4
O Praze 4
Fotogalerie
Dotační programy
Rozpočet městské části Praha 4
Zprávy o výsledcích hospodaření MČ Praha 4
Bezpečnost
Bydlení
Doprava a doprava v klidu
Kultura, sport a volný čas
Školství a vzdělávání
Územní rozvoj
Životní prostředí a čistota
Místní Agenda 21
Fondy EU
Časopis Tučňák
Zřizované organizace
Mapa Prahy 4
ÚŘAD MČ
Telefonní seznam
Kontakty a úřední doba
Odbory a oddělení úřadu
Formuláře a žádosti
Volná pracovní místa
Volná pracovní místa v základních a mateřských školách
Volná pracovní místa na jiných městských částech
Czech POINT v Praze 4
Informační centra
Elektronická podatelna
Profil zadavatele
Povinně zveřejňované informace
Ochrana ovzduší - stanoviska
Etický kodex zaměstnanců ÚMČ Praha 4
Základní informace k podání oznámení dle zákona o ochraně oznamovatelů včetně práv oznamovatelů
SAMOSPRÁVA
Zastupitelstvo městské části
Rada městské části
Starosta
Senátoři a poslanci Parlamentu ČR
ÚŘEDNÍ DESKA
OBČAN
Potřebuji si vyřídit
Zeptejte se na úřadu
Formuláře a žádosti
Informační centra
Nahlížení do právních předpisů, sbírek zákonů a věstníku EU
Voda, plyn, teplo, elektřina a osvětlení - plánované odstávky a poruchy
Portál dětských hřišť v Praze 4
Informace pro cizince
Pomáháme Ukrajině
Realitní inzerce MČ Praha 4
Nebytové prostory MČ Praha 4 a jejich nájemci
Katalog firem a živnostníků v Praze 4
Rádce pro volný čas
Plochy pro legální GRAFFITI
Adresář podpůrných, navazujících a sociálních služeb Praha 4
VOLBA PREZIDENTA REPUBLIKY 2023
Volby do Senátu Parlamentu ČR - 2024
VOLBY 2022 - Zastupitelstvo MČ Praha 4 a Zastupitelstvo HMP
Volby do Evropkého parlamentu 2024
Volby do Poslanecké sněmovny - říjen 2021
Volby do EP - květen 2019
Volby podzim 2018
PODNIKATEL
Informace pro živnostníky a podnikatele
Upozornění pro nově vzniklé podnikatele
Zeptejte se na úřadu
Potřebuji si vyřídit
Formuláře a žádosti
Informační centra
Realitní inzerce MČ Praha 4
Katalog firem a živnostníků v Praze 4
FAMILYWEB
Aktuality z FAMILYWEBU
Nabídka akcí a mimoškolních aktivit pro děti (sport, kultura, volný čas, včetně táborů)
Vítání občánků Prahy 4
Podpora rodinné politiky
Pomoc rodinám a znevýhodněným předškolním dětem
Školská a předškolní zařízení na území Prahy 4
Zdravotnické zařízení MČ Praha 4
Mateřská centra na Praze 4
Hlídání dětí na území Prahy 4
Adresář podpůrných, navazujících a sociálních služeb Praha 4
Zdravotní péče
Rodina a bezpečnost
Zájmová činnost na Praze 4 - kluby a centra pro děti a mládež
Fotogalerie z akcí pro rodiny s dětmi
Napište nám
SENIORWEB
Aktuální informace pro seniory
Akce pořádané pro seniory
Další nabídky aktivit pro seniory
Důležité sociální informace
Poznámky pro přihlášení na akce pro seniory
Centra aktivního stáří v Praze 4
Fotogalerie z akcí pro seniory
Obědy pro seniory na základních školách
Pomoc seniorům
Zdravotní péče
Internetové odkazy pro seniory
Nechystáte se na Úřad městské části Praha 4 zbytečně?
Ústav sociálních služeb v Praze 4
Důležité kontakty a odkazy
TISKOVÝ SERVIS
Tiskový servis
Tiskové zprávy
KONTAKTY
MĚSTSKÁ POLICIE
Hledat
PŘIHLÁŠENÍ
REGISTRACE
MAPA STRÁNEK
RSS
Úvodní
ÚŘAD MČ
Odbory a oddělení úřadu
Odbor finanční správy (OFS)
Oblast rozpočtu
ÚŘAD MČ
Telefonní seznam
Kontakty a úřední doba
Odbory a oddělení úřadu
Odbor kancelář starosty (OKAS)
Odbor kancelář tajemníka (OKAT)
Odbor dopravy (OD)
Odbor finanční správy (OFS)
Oblast evidence majetku
Oblast rozpočtu
Oblast účetnictví
Oblast poplatků a vymáhání pohledávek
Odbor hospodářské správy (OHOS)
Odbor interního auditu a kontroly (OIAK)
Odbor kultury, sportu a dotační politiky (OKS)
Odbor obecního majetku (OOM)
Odbor personálně mzdový (OPM)
Odbor právní (OPR)
Odbor sociální (OSOC)
Odbor správních agend (OSA)
Odbor stavební (OST)
Odbor stavebních investic a oprav (OSIO)
Odbor školství, prevence a rodinné politiky (OŠ)
Odbor živnostenský (OŽ)
Odbor životního prostředí (OŽP)
Formuláře a žádosti
Volná pracovní místa
Volná pracovní místa v základních a mateřských školách
Volná pracovní místa na jiných městských částech
Czech POINT v Praze 4
Informační centra
Elektronická podatelna
Profil zadavatele
Povinně zveřejňované informace
Ochrana ovzduší - stanoviska
Etický kodex zaměstnanců ÚMČ Praha 4
Základní informace k podání oznámení dle zákona o ochraně oznamovatelů včetně práv oznamovatelů
Oblast rozpočtu
metodicky řídí, organizuje a koordinuje sestavení návrhu rozpočtu úřadu a organizací, které jsou zřízené MČ a zpracovaný návrh za celou MČ předkládá radě, komisím rady, zastupitelstvu,výborům zastupitelstva k dalšímu projednávání
navrhuje a provádí opatření k zabezpečení rozpisu a plnění rozpočtu, sestavuje ve spolupráci s odvětvovými odbory úřadu podrobný rozpočet MČ včetně rozpočtových rezerv v ekonomicky zdůvodněné výši
zabezpečuje ve spolupráci s odbory úřadu financování úkolů a hospodaření samotného úřadu, u všech organizací dohlíží na dodržování rozpočtových pravidel a předpisů, zabezpečuje v souladu se stanovenou dělbou práce mezi orgány úřadu úkoly v oblasti zřizování účtu u peněžního ústavu, dispozičního oprávnění, podpisových vzorů a jiných úkolů v oblasti hospodářských dispozic
navrhuje radě, popř. v rámci svěřené pravomoci provádí změny rozpočtu a dispozic s rozpočtovými rezervami ve spolupráci s příslušnými odbory
spravuje všechny účty MČ, účet fondu rezerv a rozvoje, všechny účelové fondy MČ a účty veřejných sbírek vyhlášených MČ, spravuje rozpočtovou kapitolu - všeobecná pokladní správa
zabezpečuje ve spolupráci s odbory úřadu kontrolu plnění rozpočtu MČ, vypracovává rozbory hospodaření a zprávy o plnění rozpočtu, navrhuje opatření k zabezpečení řádného plnění rozpočtu a k odstranění zjištěných nedostatků, v případě závažného porušení finanční kázně navrhuje sankční opatření podle příslušných předpisů, metodicky řídí rozborovou činnost úřadu a jeho organizací
metodicky řídí všechny organizace zřízené MČ, po stránce finanční, provádí namátkové kontroly dodržování zásad hospodaření, rozpočtových pravidel, zákona o účetnictví a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění
metodicky řídí, zabezpečuje a organizuje finanční vypořádání hospodaření MČ včetně odvodů, návrh finančního vypořádání předkládá radě, navrhuje způsob úhrady případného schodku hospodaření
navrhuje finanční zabezpečení nových a rozpočtově nezajištěných úkolů, z tohoto hlediska se vyjadřuje i k návrhům odborů úřadu předkládaných do rady nebo zastupitelstva
vyjadřuje se v rozsahu své působnosti k návrhům smluv o sdružení finančních prostředků MČ s prostředky jiných subjektů, provádí peněžní operace podle těchto smluv, dále všech smluv, pokud jejich plnění má dopad na finanční stránku MČ (např. nájemní)
navrhuje, případně v rámci své svěřené pravomoci sám poskytuje příspěvky a přechodné výpomoci organizacím jím řízených
zpracovává podklady o výnosech daní a místních poplatků, rozbory daňových předpisů a příslušné statistické daňové výkazy, podává připomínky k novelizaci daňových předpisů
metodicky řídí, zabezpečuje a organizuje agendu vedlejší hospodářské činnosti (dále jen „VHČ“) z hlediska sestavení a kontroly plnění
provádí kontrolu cestovních účtů zaměstnanců a členů zastupitelstva
aktivně spolupracuje s kontrolním odborem při provádění jeho kontrolní činnosti
předkládá radě a zastupitelstvu návrh závěrečného účtu MČ, finanční vypořádání příspěvkových organizací dle zákona č. 250/2000 Sb., v platném znění, včetně finančního vypořádání se státním rozpočtem a rozpočtem HMP
řídí se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů ,v platném znění , zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění, ZHMP, dodržuje rozpočtovou skladbu
metodicky zajišťuje a řídí příspěvkové organizace zřízené MČ a SF po stránce ekonomické
zjišťuje neinvestiční náklady na jednoho žáka na ZŠ z výsledků hospodaření a zjištění předává OŠK
plní funkci ekonoma a správce rozpočtu pro OBYP a OMO-rozpočtové krytí, rozbory hospodaření
zajišťuje lékařskou službu první pomoci včetně stomatologické
ve spolupráci s personálním oddělením OKAT zajišťuje vstupní prohlídky zaměstnanců
zodpovídá za hospodaření s finančními prostředky svěřenými odboru v rámci schváleného, popř. upraveného rozpočtu v kapitole zdravotnictví, dodržuje platnou rozpočtovou skladbu, zpracovává přehled o čerpání přidělených finančních prostředků
navrhuje plat a odměny ředitele ZZ Podolí
sleduje hospodaření příspěvkových organizací zřízených MČ a zpracovává rozbory hospodaření
provádí předběžnou, průběžnou a následnou veřejnosprávní kontrolu dle zákona č. 320/2001 Sb. , o finanční kontrole ve veřejné správě, v platném znění, v oblasti zdravotní u příspěvkových organizací zřízených MČ a odborem metodicky vedených a dále u žadatelů o veřejnou finanční podporu a u příjemců veřejné finanční podpory a ukládá pokuty podle tohoto zákona a zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, v platném znění
vypracovává roční plán veřejnosprávních kontrol
Vytisknout
Tyto stránky využívají základní soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení a jsou nezbytné pro jejich správnou funkci. Volitelně analytické cookies, které nám pomáhají porozumět, jakým způsobem návštěvníci stránky využívají.
Povolit jen základní cookies
Povolit oba typy cookies