V Praze 4 začala výstavba trasy metra D, obyvatelé o parkovací místa nepřijdou


Stavba nové linky pražského metra začala ve čtvrtek 21. dubna 2022 na Pankráci, odkud metro D povede do budoucí stanice Olbrachtova. Náklady na tuto část nové linky jsou přibližně 14,5 miliardy korun a práce potrvají sedm a půl roku.
Vizualizace Pankrác

Stavba nové linky pražského metra začala ve čtvrtek 21. dubna 2022 na Pankráci, odkud metro D povede do budoucí stanice Olbrachtova. Náklady na tuto část nové linky jsou přibližně 14,5 miliardy korun a práce potrvají sedm a půl roku. Městské části Praha 4 se podařilo s hlavním městem dohodnout náhradu parkovacích míst, o která obyvatelé Prahy 4 přišli při záborech ploch pro staveniště. Budou po celou dobu výstavby nové trasy v ulici Na Strži.

„Musím skutečně s velkou radostí poděkovat hlavnímu městu, že dokázalo pozitivně zareagovat a místo autobusových pruhů vznikne v ulici Na Strži téměř 40 parkovacích míst v modré zóně ZPS pro místní obyvatele, kteří záborem pro staveniště, o parkovací místa přišli, “ uvedl 1. místostarosta pro dopravu, finance a evropské fondy Zdeněk Kovářík (ODS). „Věřím, že spoluprací hlavního města a městské části Praha 4 se podaří při výstavbě trasy D snížit tlak na místní obyvatele a pro nás všechny splnit včas termíny uvedení této trasy do provozu.“

Součástí nového úseku, který měří 1,3 kilometru, budou dvě stanice, přičemž stanice Pankrác bude přestupní mezi trasami C a D. Na včera zahájený úsek naváže další část metra směrem na Nové Dvory a jako poslední bude vybudován úsek do Písnice. Po dokončení úseku do Písnice budou práce pokračovat dalším budováním déčka z Pankráce na náměstí Míru.

Stavba nové linky pražského metra začala ve čtvrtek 21. dubna 2022 na Pankráci, odkud metro D povede do budoucí stanice Olbrachtova. Náklady na tuto část nové linky jsou přibližně 14,5 miliardy korun a práce potrvají sedm a půl roku.
Vizualizace Olbrachtova




Aktualizováno: 22.04.2022 – Vít Drbal
Vytisknout