Oddělení evidence obyvatel a voleb činnost
dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně některých zákonů
- přihlašování k trvalému pobytu
- vedení správního řízení z důvodů např. rušení údaje o místu trvalého bydliště
- vedení archívu správních řízení
- logistika správy evidence obyvatel MČ Prahy 4 (kontrola zadávání dat do IS MV ČR – WYSE atd.)
- vedení spisové služby na tomto úseku
- vyznačování změn do evidence – sňatek, rozvod, úmrtí manžela /ky/, partnerství
- vyznačení do evidence – omezení, zbavení způsobilosti k právním úkonům, zákazy pobytu
- zavádění a přihlašování narozených dětí
- odhlašování občanů podle došlých podkladů o změně trvalého pobytu z jiných úřadů
- odhlašování občanů při úmrtí
- odhlašování občanů při odchodu do zahraničí
- vystavování potvrzení o poskytnutí osobních údajů z informačního systému
- případné změny rodného čísla (podle předloženého dokladu)
- oznamování změn v počtu osob přihlášených k trvalému pobytu majitelům objektů
- vybírání správních poplatků (změny trvalého pobytu, výpis dat z informačního systému )
- dodržování všech právních norem potřebných k vydávání občanských průkazů a k evidenci obyvatel
- součinnost s matrikami MČ Prahy 4 a s ohlašovnou Kunratice
- písemný styk s institucemi, které mají ze zákona nárok na informace z databáze evidence obyvatel (soudy, PČR, úřady, FÚ atd.), odpovědi na dotazy
- zasílání kopií přihlašovacích lístků obecním úřadům obcí s rozšířenou působností místa posledního trvalého pobytu
- vedení databázového systému správních řízení
- doručování vydaných dokladů případně přebírání podkladů k nim ve věznicích, ústavech sociální péče, nemocnicích, domovech mládeže, v soukromých bytech apod.
- výpisy z katastru nemovitostí
- zavádění občanů při udělení občanství ČR
- projednává dle zákona č. 200/1990 Sb., v pl. znění, v blokovém řízení přestupky:
- proti pořádku ve státní správě na úseku evidence obyvatel a rodných čísel - § 46 odst.1