Vložit otázku do tohoto tématu

*  
*  
*    
 
*  


Otázky k tomuto tématu


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: pakování (Olga Žáková 23.06.2017 15:53) – Doprava a parkování
    Dobrý den, bydlím již 17 let v ulici Na borovém, Praha 4/Lhotka. Tato ulice je slepá, přesto tak označena není. Končí psí loučkou, přes kterou auta běžně jezdí. V naší ulici je jen pár rodinných domků a jejich majitelé převážně parkují před svými domky. V poslední době si ale v této úzké ulici zvykli parkovat nejen obyvatelé blízkého sídliště, ale ji podnikatelé se svými nákladními auty. Popeláři mají velký problém projet, aby některé z aut nepoškodili a někteří z nás mají problém vyjet vůbec z garáží, pokud je mají. Toto se děje posledních půl roku. Rádi bychom, my všichni obyvatelé ulice Na borovém, věděli, zda by zde šla umístit jednak značka, že ulice je slepá a jednak značka, že zde mohou parkovat jen rezidenti. Protože někteří obyvatelé této krátké a úzké uličky nemohou parkovat před svými domky, ale musí hledat parkování až v sídlišti, jehož obyvatelé nám svá vozidla staví před naše domy.
    Velmi děkuji za radu co máme učinit, aby v naší ulici byl zase pořádek jako před časem.
    Žáková Olga a všichni obyvatelé ulice na Borovém
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 28.6.2017 16:02)
      Vážená paní Žáková,
       
      Děkujeme Vám  za Váš podnět. Bohužel se nemůžeme ztotožnit s tvrzením, že je ulice Na Borovém slepá. Úsek této místní komunikace, dlouhý cca 184 m, je řádně  zařazenou místní komunikací III. třídy a  je obousměrný, s vazbou na křižovatky s ul.  Sulická a U nového dvora a s vjezdem  na ul.  Durychova  a Novodvorská. Komunikace U nového dvora (Vámi  označená jako „psí loučka“) a  ul. Sulická,  jsou obě  dvě taktéž  dle pasportu  TSK HMP, a.s. (příslušný správce  těchto komunikací) řádně zařazenými  místními  komunikacemi  III. třídy, byť povrch vozovky  tomu, z Vašeho  pohledu, přímo nenasvědčuje.  
           
      Jedná se o obousměrný průjezdní úsek místní komunikace, kde platí odst. 1,  § 19, zákona  č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích.  Z tohoto důvodu  nelze  omezit  vjezd  pouze  rezidentům, neboť litera citovaného zákona  neupřednostňuje  přednostní užívání  místní komunikace pouze rezidentům.

      K současnému  nepovolenému parkování  sdělujeme, že  vozovka  svými technickými parametry při obousměrném provozu v žádném případě neumožňuje parkování vozidel,  povinnost vyplývá z obecné úpravy zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.
      Uživatelé musí  pro parkování  svých vozidel  nejprve využít veškeré  jim dostupné možnosti pro parkování,  tj. např. na vlastních pozemcích, nebo v garážích, nebo pronájmem,  a  nebo  vyhrazeným  parkovacím místem, ale pouze tam, kde to  technickými  parametry vozovka při zachování  obousměrného  provozu skutečně umožňuje.  
           
      V případě  Vašeho úseku  nelze parkovat ani  na jedné straně  a vozovka by měla zůstat plynule průjezdná v obou jízdních směrech.
           
      V případě neukázněného parkování  v tomto úseku komunikace,  je nutné se přímo obracet pouze na  příslušné policejní složky (Městská policie a Policie ČR Dopravní inspektorát), kteří jsou věcně příslušní stávající situaci  řešit, příp. vykonávat  i zvýšený dozor. Váš podnět postupujeme uvedeným policejním složkám.
       
      S přátelským pozdravem 

      OŽPAD, oddělení dopravy
  • Otázka: podnět na MP (Tomáš Pokorný 25.06.2017 12:24) – Doprava a parkování
    Dobrý den, rád bych Vaším prostřednictvím apeloval na Městskou policii na zvýšení hlídkové činnosti (poslední roky je prakticky nulová) na dodržování místní úpravy označené dopravní značkou C7a Stezka pro chodce v ulici U ledáren, k.ú. Braník GPS 50°1'57.367"N, 14°24'19.538"E. Cyklisté tuto stezku pro chodce zcela ignorují a dochází zde k velmi nebezpečným situacím. Předem děkuji
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 26.6.2017 12:04)
      Vážený pane Pokorný, 
        
      děkujeme za vaši důvěru a za  čas věnovaný podnětu, s kterým jste se obrátil na úřad Prahy 4.  Silniční správní úřad Prahy 4 není věcně příslušným orgánem, ba ani nadřízeným orgánem ve věci hlídkové činnosti, tj.  kontrol a dozoru nad  dopravním režimem.
      Na věcně příslušné policejní složky se prosím v takových případech obracejte přímo (http://www.mppraha.cz/2-articles/uncategorised/45-or-4; orp4.di.podatelna@pcr.cz; orp4.mop.modrany.podatelna@pcr.cz).
      Váš  podnět je jistě opodstatněný z hlediska bezpečnosti a plynulosti, a proto jej v rámci urychlení okamžitě postoupíme k dalším krokům na citované  příslušné policejní složky a v kopii Vám na vědomí.
       
      S přátelským pozdravem
       
      OZPAD, oddělení dopravy
       
  • Otázka: Stavba v ulici Kloboučnická (Johanka Wernerová 17.06.2017 8:33) – Doprava a parkování
    Dobrý den,

    Nevím jestli se obracím správně na Vás, ale mám dotaz ohledně stavebních prací v ulici Kloboučnická (domnívám se totiž, že souvisí s rekonstrukcemi v ulici Nuselská).
    Existuje nějaký harmonogram prací, kde bychom viděli jak dlouho budou jednotlivé etapy trvat? Někde jsem četla, že celý autobusový ostrůvek dostane novou podobu, ale nedaří se mi to už nikde najít.
    Ptám se proto, že stavět začínají dělníci každý den kolem sedmé hodiny ráno včetně víkendu a ráda bych věděla, kdy se zase posunou někam dál.

    Děkuji za jakékoliv informace.
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 23.6.2017 14:28)
      Vážená paní Wernerová,
       
      v současné době eviduje silniční správní úřad v ulici Nuselská a přilehlých bočních ulicích několik souběžně probíhajících akcí, na které bylo vydáno povolení o zvláštním užívání pozemní komunikace. V ulici Kloboučnická se aktuálně provádí rekonstrukce horkovodu v termínu 15.06.2017 – 31.08.2017 (dvě etapy), rekonstrukce NTL a STL plynovodů v termínu 05.06.2017 – 04.07.2017 (tři etapy) a dále je připravovaná obnova kabelu vysokého napětí v termínu 28.08.2017 -24.09.2017.
      Dle stále probíhajících informačních a koordinačních jednání na Technické správě komunikací hl. m. Prahy, a.s., by se po rekonstrukci všech dotčených inženýrských sítí měla zahájit od ulice Vladimírova výstavba definitivních povrchů vozovek a jejich přilehlých chodníků, jejíž součástí bude i přemístění podstatné části lamp pouličního osvětlení na stožáry trakčního vedení a úprava parkovacího prostoru v ulici Nuselská.
       
      S pozdravem Ing. Ondřej Horvath. 
  • Otázka: Oprava vozovky (Pálek Václav 18.06.2017 1:05) – Doprava a parkování
    Proč v ulici Novodvorská je oprava od 14.6.do 17.6, když až 16.6.teprve vyfrezovali vozovku a dál nic, dnes je 18.6. a nic akorát se blokují místa na parkování.Asi perfektní firma.Nehlede na to že míst na parkování je nedostatek , minimálně dvě pětiny jsou mimo pražský.Diky za odpověď . Pálek
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 20.6.2017 14:28)
      Vážený pane Pálku,

      MČ Prahy 4 není vlastníkem komunikace, která je ve vlastnictví hl.m.Prahy pod správou TSK hl.m.Prahy a.s. se sídlem Řásnovka 8, Praha 1. Území MČ Prahy 4 má na starosti přímo OS JIH se sídlem Bezová 1658 Prahy 4 pod vedením Ing.Rezka tel. 257 015 352 . Opravy komunikace provádí zhotovitel prací TSK hl.m.Prahy na základě všeobecného povolení na lokální opravy komunikací .

      Přeji hezký den

      Petr Vlasák
  • Otázka: nevhodně dlouhodobě parkující auto (Petr Krupička 15.06.2017 10:30) – Doprava a parkování
    dávám podnět k odstranění dlouhodobě nevhodně parkujícího červeného auta s reklamní cedulí na střeše.Začátek ulice Jivenská
    hned na pravém rohu.Je s podivem,že tam parkuje i poté,co jsou v místě rozmístěny přenosné dopravní značky a probíhají tam stavební práce....-:(.
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 15.6.2017 20:42)
      Podnět postupujeme městské policii.
       
      Jan Hartman, odd. dopravy OŽPAD
  • Otázka: Rekonstrukce zastávky pod Jezerkou, ul. Nuselská (Petr Šálek 23.05.2017 12:25) – Doprava a parkování
    Dobrý den,

    v rámci připravované rekonstrukce zastávky pod Jezerkou, směr do centra, kde bude zachován ostrůvek pro cestující. Plánujete zde bezpečnostní prvky na ostrůvku, dále značku omezující rychlost na 30km hod a označení pozor děti.

    Nicméně řidiči i dnes, by měli respektovat platná dopravní nařízení, tedy zejména nejezdit po Nuselské jako "čuně", ale realita je od teorie vždy jiná.

    Chci se tedy zeptat, plánujete v místě před přechody nějaké další opatření, tak aby řidič byl opravdu nucen zpomalit, tedy zpomalovací práh, měření rychlosti, a podobně?

    Není výjimkou, kdy auta po Nuselské okolo zastávky projíždějí rychlostí více než 50km v hodině, odhadnul bych to tak na 80km, podle toho jak rychle se mi zdalují v horizontu když já jedu 50km, není výjimkou, že při jízdě předepsanou 50km rychlostí, někteří bezohlední řidiči předjíždějí a řítí se okolo zastávky jako uragán.

    Dále je potřeba vyřešit lépe přechod pro chodce, protože přejít zde s kočárem s dítětem, je dnes i přes fakt, že chodec má přednost, docela zásadní problém. 9 z 10 aut Vás nepustí, situace je zde nepřehledná, auta předjíždějí stojící autobusy a tramvaje na provizorní zastávce.

    Doufám že se nedostaneme do situace, kdy po rekonstrukci bude stav ještě horší, než je dnes a řešení se nedočkáme až po té, co zde někdo někoho zajede.

    Zcela upřímně, valná většina řidičů pravidla silničního provozu nedodržuje a není v silách PČR hlídat každý metr, je pro to vhodné, aby na kritických místech ( přechod u školy, u zastávky, atd.) byly použity veškeré možné prostředky, aby se toto riziko eliminovalo.

    Zatím to ale ze strany správy komunikace o příliš velké snaze nesvědčí, například po rekonstrukci tramvajového pásu v zastávce pod Jezerkou, nebylo cca 2 měsíce obnoveno vodorovné dopravní značení přechodu.

    Chci na Vás tedy apelovat, aby jste se zaměřili na bezpečností prvky nového řešení, dříve, než se zde stane nějaké neštěstí.

    S pozdravem

    Ing. Petr Šálek
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 8.6.2017 15:35)
      Vážený pane inženýre,
      s Vaším dotazem jsem se obrátil na dopravní projektanty od firmy PONTEX s.r.o., kteří zpracovali projekt na rekonstrukci ulice Nuselská a požádal je o vyjádření k Vašemu dotazu.
       
      „Dobrý den,
       
      jedná se o páteřní komunikaci, na které nemohou být příčné prahy, vzhledem k plynulosti dopravy. Pro zlepšení bezpečnosti jsme udělali za daných okolností v oblasti maximum. Zůstal zachovaný signalizovaný přechod přes Nuselskou u ulice Mendíků. V ulicích Mendíků, Adamovská a Ve Vilách jsou široké příčné prahy v místě přecházení. A přechody okolo zastávky byly zkráceny jak to jen normy a rekonstrukce dovolila. Jako příklad uvádím právě přechody přes Nuselskou, které se zpravidla zkrátily ze 14m na 8m a okolí přechodu bylo upraveno tak, aby byly zajištěny rozhledy na přijíždějící auta. Dále bude stávající ostrůvek rozšířen z 1,8m na 3,5m. S tím, že většina řidičů nerespektuje pravidla silničního provozu bohužel nic neuděláme.
       
      S pozdravem M. Teslevič“
       
      Přeji úspěšný den
       
      Michal Hermann
      referent oddělení dopravy
  • Otázka: cyklostezka (Lukáš M. 22.05.2017 14:09) – Doprava a parkování
    Dobrý den, chtěl bych se informovat, zda byla někdy v minulosti provedena studie/případně byl zájem řešit situaci na podolské cyklostezce u čerpací stanice MOL. V současné chvíli je dopravní situace velmi nebezpečná jak pro cyklisty tak motoristy. Byla situace někdy diskutována se společností MOL? díky
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 7.6.2017 12:36)
      Dobrý den,
       
      konkrétní informace ve věci případných změn na cyklostezce na Podolském nábřeží Vám může poskytnout specialistka rozvoje cyklistické dopravy Mgr. Sylva Švihelová z Odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hl. m. Prahy (sylva.svihelova@praha.eu, tel.: +420 236 004 336).

            K Vámi popisované problematice sdělujeme, že stávající dopravní značení v úseku u  čerpací stanice bylo při kontrolních pojížďkách prověřeno i za účasti zástupce Policie ČR – Dopravní inspektorát a bylo v místě  shledáno v pořádku a viditelné.

            Nebezpečné a kolizní situace vznikají v popisovaném místě bohužel pouze neukázněným nerespektováním povinnosti, vyplývající účastníkům provozu (řidičům, cyklistům), ze zákona č. 361/2000 S., o provozu na pozemních komunikacích.
       
      S přátelským pozdravem

      OŽPAD, oddělení dopravy
  • Otázka: Parkování na chodníku v ulici Horáčkova (Jiří Svoboda 17.05.2017 16:02) – Doprava a parkování
    Dobrý den
    Prosím o nějaké účinné opatření proti parkování na chodníku v ulici Horáčkova (mezi křižovatkami s Milevskou a Bartákovou). V posledních týdnech zde neustále parkují auta na chodníku. Městská policie tvrdí, že jsou to dělníci ze stavby, a že s tím nic nenadělají. Osobně jsem tento týden vyhnal několik parkujících, kteří si to mířili do přilehlých kanceláří a nikoliv na stavbu. Stavba skončí, ale kancelářští se tam naučí parkovat a problém ještě naroste. Navíc kvůli takto zaparkovaným automobilům mají problém s otáčením auta zásobování pro Normu, která pak musí vjíždět až na trávník a tím ho značně poškozují (viz foto v příloze). Kam se mám obrátit, aby třeba městská policie zde dávala botičky, nebo odtahovala špatně zaparkovaná auta? Lístečkům za stěračem se zatím každý akorát vysmívá a parkuje dál.
    Jiří Svoboda
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 5.6.2017 9:19)
      Dobrý den,
       
      za účelem odtahů a nasazování botiček doporučujeme se obracet přímo na Městskou policii hl. m. Prahy, která disponuje příslušnými oprávněními. Dále sděluji, že ve čtvrtek 1.6. byla na místě uskutečněna kontrola pracovníky úřadu ve spolupráci se zástupcem Policie ČR, přičemž žádná takto zaparkovaná vozidla nebyla zjištěna.
       
      s pozdravem
       
      Mgr. Martin Habětínek
      referent oddělení dopravy
  • Otázka: Oprava chodníku po výkopech (Petr Nosek 29.05.2017 8:56) – Doprava a parkování
    Dobrý den,
    zasílám několik obrázků opravy chodníku na křižovatce ulic Na zlatnici a Na Podkovce. Původní ručně štípané žulové kostky byly v místě výkopu pro nové el. vedení nahrazeny asfaltovým pruhem ve stylu oprav z dob před 30 ti lety. Investor a plátce by tento způsob uvedení do původního stavu neměl tolerovat. Chodníky ve dříve výstavní vilové čtvrti Podolí jsou již tak v hrozném stavu a prakticky bez jakýchkoliv investic od svého vzniku, tak proč to ještě zhoršovat.
    • Odpověď: (vedoucí oddělení PR Petra Handlová, 5.6.2017 9:04)
      Vážený pane Nosku,

      Jedná se o komunikaci ve vlastnictví hl.m.Prahy ve správě Technické správy komunikací hl.m.Prahy a.s., se sídlem Řásnovka 8, Praha 1. Lokalita MČ Prahy 4 je svěřena správě OS JIH pod vedením Ing. Rezka. Současný stav, který popisujete je dle sdělení TSK hl.m.Prahy a.s.  pouze  provizorní  a povrch chodníku bude následně  ze strany  TSK, a.s. kompletně zrekonstruován, počítá se s termínem kolem letních prázdnin, max. na podzim tohoto roku.

      Přeji hezký zbytek dne

      Petr Vlasák
  • Otázka: nepojízdné vozy v ulici Na Strži (Klára Havlíčková 23.05.2017 16:49) – Doprava a parkování
    Dobrý den, žádám Vás o vyvolání zjišťovacího řízení a zajištění odtahu a likvidace dvou vraků v ulici Na Strži 45-49, Praha 4, jsou dlouhodobě umístěny v prostoru komunikace a tyto nepojízdné vozy zabírájí parkovací místa, kterých je v této lokalitě nedostatek. Přičemž jedno vozidlo je bez SPZ a je na něm reklama viz fotografie v příloze. Předem děkuji za kladné a rychlé vyřízení.
    • Odpověď: (Eva Kubátová - asistentka starosty 31.5.2017 11:48)

      Vážená paní Havlíčková,

      Váš podnět jsme předali Správě služeb hl. m. Prahy, která vyšle na místo techniky, aby vozidlo zdokumentovali a v případě, že vozidlo vyhodnotí dle zákona jako vrak, podají příslušnému Silničnímu správnímu úřadu (v tomto případě Magistrátu hl. m. Prahy) návrh na zahájení správního řízení s provozovatelem vraku.

      Přeji úspěšný den

      Michal Hermann

      referent oddělení dopravy



Vytisknout